SÅ KAN DET GÅ

2012-08-04 @ 21:49:13
Vardag
Rapport ur mitt liv: Jag vaknar på morgonen. Pappa säger att "idag ska du åka till småland". Jaha. Jag går till jobbet, kommer hem, packar väskan, sätter mig i bilen och vi åker iväg. Vid 22-tiden lägger jag mig i ett mörkt militärtält. Går upp utan att veta om jag har sovit något över huvud taget och utan att ha en aning om vad klockan är. Tydligen halv fyra. Jag befinner mig på en orienteringstävling. Mitt stafettlag ligger någonstans runt femte plats av 79 lag. Jag springer min bana så snabbt jag kan. Tjejen på sista sträckan springer förbi alla, nästan. Vi kommer 3:a. Najs. Jag sitter i en bil i 6 timmar med en skojjig familj jag inte känner. Nu är jag i mitt rum och ska sova.
/Klara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0