MED EN FJÄRIL I HÅRET

2012-11-14 @ 23:33:44
Vardag
För inte så rackarns länge sedan var det sommar och jag hade ingen aning om hur mina kommande tre år skulle se ut. Det var som ett hål mellan två världar, en pause innan allt skulle börja om på nytt igen med ny klass, nya lärare, ny skola. Min hjärna höll på att sprängas av att inte veta. Nu vet jag och jag är lugn, det blev bra. Jag har haft väldans tur ändå, först gick jag i världenssjuktbästaunderbaraste klass i tre år och nu har jag hamnat i en ny som faktiskt har potential att bli lika bra vilket jag inte ens trodde var möjligt. Nu har jag båda världarna i min vardag. Idag har jag suttit och skrattat åt ingenting på mattelektionen tillsammans med resten av klassen, haft en väldigt utvecklande sånglektion och sedan var jag på musikcafé på min gamla skola och träffade gamla klasskompisar och musiklärare som blir som ett lyckopiller i höstmörkret. Imorgon är jag egentligen ledig men ska åka till skolan på eftermiddagen och umgås med några vänner innan vi ska lyssna på våra superduktiga sångare som ska uppträda.  
/Klara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0