LEDIG DAG

2013-02-07 @ 23:19:00
Mat
 
Jag vaknade av dagsljuset imorse och tänkte: idag ska jag göra ingenting. Efter ett tag messade Sara och sa att hon hade fyra timmars håltimme. Där sprack det. Jag gick upp till henne där vi gjorde våfflor och kom på den briljanta idén att åka till vår gamla skola. Vi kollade upp lärares scheman och jag sprang ner och hämtade mitt busskort med bästa känslan i kroppen och solen sken. Vi träffade vår gamla SO-lärare Hasse och jag blev SÅ glad av att se honom! Har inte träffat honom sedan skolavslutningen då jag gav honom en snörvlande kram med tårar rinnande ner för mina kinder. Han berättade att våra gamla lärare brukar sitta och prata om hur fin vår klass var. Vi traskade vidare till musiksalen och pratade om ditt och datt med Carina, musikläraren. När vi gick till våra gamla engelskalärare och mentor fick vi komma in på hans lektion och så fick vi berätta för musiksjuorna om vår klassresa och nuvarande skolor (på engelska såklart). Det känns verkligen som att vår klass satte avtryck. Alla är så glada att se oss och jag blir så glad bara av att gå runt i de gamla korridorerna. Det har varit en fin dag. Jag åkte också till Saras skola och var med på hennes sista lektion och nu på kvällen kom min twinbro hem. Imorgon blir det skola och sedan Ego på bio.
/Klara
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0