POPKOLLO

2013-07-23 @ 11:11:45
Vardag
För någon vecka sedan var jag på Popkollo som är ett musikläger för att få fler tjejer att spela i band och känna att de har lika stor rätt att ta för sig i musikbranschen som killar. Jag hittade det när jag skrev en uppsats om jämställdhet i musikbranschen och herregud vad mansdominerat den är. Utan att man tänker på det domineras alla festivaler, husband på TV och chefer för skivbolag av män, män, män. Därför var det här lägret redan världsbäst innan jag kom dit men sedan blev det bara bättre och bättre. Vi hade olika workshops i bl.a. instrument, låtskriveri och normkritik och blev inplacerade i band som repade under veckan som avslutades med en feeet konsert. Vi hade en låtskrivar-workshop med Melissa Horn (OMG!) som är en av mina största musikaliska och mänskliga (?) förebilder. Det var filmkvällar, fotbollsmatch, bad och lekar också utöver all musik. Stämningen på lägret var så himla öppen och alla var så fina och man kände verkligen att man kunde vara som man ville och bli respekterad för den man var. Här är ett litet repotage SvT gjorde om oss:  http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/girlpower-pa-kollo. Det var bara en så awesome vecka och jag fattar inte att jag kunde få så många bra kompisar på nio dagar. Jag är lite sur på att jag inte bor i Göteborg som många av dem men vi kommer ses på lägret nästa sommar för jag måste dit igen!
/Klara  

Kommentarer
Postat av: Linnea

Gud vad roligt det verkade, och sjukt vackra bilder. Häftigt med Melissa Horn också. :o :)

2013-07-24 @ 14:10:42
URL: http://linnettan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0