SOMMAREN GENOM MOBILEN

2013-09-01 @ 17:53:43
Vardag
 
Dagen efter skolavslutningen åkte vi, plus Maja, ut till min Sommarstuga.
Någon dag senare, efter första jobbdagen, åkte jag och Kim till Hultsfred över kvällen. Där och då började min besatthet av Tegan and Sara. 
Såhär fin mat gjorde vi på sommarjobbet åt familjerna som kom och "sportade" med oss. Lite bussåkande blev det tydligen mellan arbetsdagarna också. 
Ett Stockholmsäventyr med Sara, och ett med Faya. 
Den 7:e juli drog jag iväg till Popkollo i Göteborgs skärgård. 
Direkt efter det bilade min familj, minus Simon, upp genom Norrland. Efter lite godisshopping i Finland tog jag och mamma nattåget hem från Luleå. 
En helg åkte vi ut till sommarstugan igen. Det finns inga bilar på ön så alla vägar ser ut som på bilden. 
På båten hem satt jag och lyssnade på musik, tittade ut över den glittrande horisonten och tog kort på mina skor... Vi åkte direkt vidare på orientering i Småland där de hade byggt upp ett superfint café i en gammal lada.  
Veckan innan skolan började spenderade jag bl.a. lyssnandes på Mando Diao på Gustav Adolfs torg...
och i Göteborg där jag hade spelning med mitt Popkollo-band. Efter oss på samma scen spelade Alice b (högra bilden). Hon är typ en kvinnlig Håkan Hellström, så otroligt fin musik!
Vi lämnade min twinbro på sin skola i Eksjö och gick på promenad i en häftig skog. En dag var jag, Sara och Kim och badade. 
Efter lite strul kom jag iallfall iväg till Popaganda som fick avsluta min sommar. Jag var där med Niva som jag träffade på Popkollo och några av hennes kompisar. Jag såg Kate Nash, The xx, Makthaverskan, Noah and the Whale, Sibille Attar, Hot Chip och Håkan Hellström. När de andra köade till Håkan gick jag på några konserter själv vilket var helt okej. Därför skiter jag i att ingen vill gå på Melissa Horn med mig. Jag har köpt en biljett och ska sitta där, tårögd och le för mig själv.   
/Klara
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0