TILL DRÖMMARNAS PLANET

2013-09-23 @ 14:40:02
Musik
Jag hittade en tävling på http://blogg.se/momondo/ där man kan vinna sin drömresa av http://www.momondo.se/. Man ska lyckas lista ut vart man helst av allt vill åka och varför. Då kom jag att tänka på den där känslan när man är i en stad och allt är så himla perfekt, när de mest vardagliga saker blir lyckopiller och alla människor känns rätt. Man bara känner att någon dag måste jag komma tillbaka och bosätta mig här och få leva mitt i allt det. Jag tror att min sådan stad skulle kunna vara Paris. Små morgonöppna bagerier, diskussionshungriga fransmän/fransyskor, lummiga parker, varma kvällar...Här är en låt jag skrev om den känslan så att ni ska förstå lite bättre: 
 
Text:

Ser ett upplyst pariserhjul, vandrandes längs en å
Allt ändrar sakta färg, bort från allt det grå
Och om du ångrat dig, så är jag här ändå
Du får ta mig, ta mig som jag är
 
Nu har jag hittat hit, jag kommer kastas bort
Ni är min utopi, som jag vill leva i
Men det är lånad tid, staden är inte min
 
Jag har tid sen, då kan jag komma tillbaks
Jag blir fri snart, då kommer jag tillbaks
 
Gator jag bara gått med, hoppsasteg
Finns inga sorger här bara, lite nyfiken osäkerhet här och där
I en liten konsertlokal, med någon jag aldrig hört
Men det lyckas få mig, lyckas få mig att inse
 
Nu har jag hittat hit, till drömmarnas planet
Trodde jag hade allt, men det var inte sant
Det fanns en annan värld, vill bara leva här
 
Jag har tid sen, då kan jag komma tillbaks
Jag blir fri snart, då kommer jag tillbaks
 
En framtid med en framtid
Speglar mig i mina drömmar
Jag hade inte allt
En frihet som är fridlyst 
Speglar mig i mina drömmar
Jag hade inte allt
 
Jag har tid sen, då kan jag komma tillbaks
Jag blir fri snart, då kommer jag tillbaks x2
 
/Klara
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0